Individuele klachten

Een van je huurders heeft een terugkerende lekkage en benadert de huurdersorganisatie. Je maakt een dossier aan, geeft het een naam – bijvoorbeeld ‘Lekkage Dijkstraat 45′ – en koppelt daar de betreffende huurder aan. De huurder kan nu stukken uploaden in zijn of haar persoonlijke omgeving die ook automatisch in het dossier terecht komen.

Je gaat de klacht analyseren, stelt notities op en bespreekt de klacht met de woningcorporatie. Zo verzamel je allerlei stukken die overzichtelijk bij elkaar staan in het dossier ‘Lekkage Dijkstraat 45’. Ook de woningcorporatie kun je in Lasso toegang geven tot deze stukken.

Natuurlijk wil je dat de klacht snel wordt afgehandeld. Om dat in de gaten te houden stel je in Lasso heel eenvoudig herinneringen in.

Wanneer de klacht is opgelost sluit je het dossier. Alle onderdelen die over de specifieke woning gaan, kun je bewaren in het woningdossier. Dat kan van pas komen wanneer er in de toekomst opnieuw klachten zijn over deze woning.